Hvad gør man hvis ens forældre begynder at drikke og blive alkoholikere?
Hvordan kan i hjælpe en person med at stoppe at drikke
Hvad er alkoholmisbrug?
Hvor lang tid har alkoholmisbrug været et problem?
Hvordan kan alkoholmisbrug forhindres?
Hvorfor er der nogle der bliver alkoholmisbrugere?
Hvad kan man gøre hvis man selv er blevet alkoholiker?
Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 01/03/2018 11:30 af admin.

Re: Alkoholproblem
01 Mar, 2018 12:05
Hej Sara.
Tak for dit indlæg i rådgivningen.
Du har nogle forskellige spørgsmål om alkoholmisbrug. -Hjælp til den drikkende, årsager, børn af alkoholmisbrugere mm.
For at kunne svare dig bedst muligt, har jeg brug for at vide lidt mere om dig.
Er du involveret i en alkoholproblematik? Eller er det spørgsmål til en opgave?
De bedste hilsner Louise
Sara
Re: Alkoholproblem
05 Mar, 2018 8:49
Ja det er til et skoleprojekt winking smiley)
Re: Alkoholproblem
05 Mar, 2018 12:51
Super og lyder spændende.
Jeg har bedt Allan om at svare dig.
Held og lykke med opgavensmiling smiley
De bedste hilsner Louise
Re: Alkoholproblem
05 Mar, 2018 16:44
Hej Sara
Svar kommer her smiling smiley
Hvis man er et barn, er det bedste man kan gøre at tale med en voksen man har tillid til. Det kan være en lærer eller et familiemedlem, man kan fortælle om problemerne hjemme.
Hvordan kan i hjælpe en person med at stoppe at drikke
På vores rådgivninger kan vi fortælle at alle har ret til gratis alkoholbehandling og vi kan oplyse adresser på de behandlingsteder, der ligger rundt i landet. På behandlingsstederne kan man få hjælp til at drikke mindre, eller til helt at stoppe med at drikker.
Hvad er alkoholmisbrug?
Når man har et alkohol misbrug betyder det at man bruger alkohol til noget anden end for smagen eller for at blive lidt i festhumør. Måske drikker man fordi man har det dårligt, er psykisk syg eller måske for at klare jobbet og hverdagen. Hvis man drikker meget kan man også blive afhængig af alkohol og det betyder at man slet ikke kan komme gennem dagen uden at drikke.
Hvor lang tid har alkoholmisbrug været et problem?
Der har nok været alkoholmisbrug lige så længe der har været alkohol, og man ved at der er blevet lavet vin længe før vores tidsregning og Jesus blev født.
Hvordan kan alkoholmisbrug forhindres?
Hvis man udskyder unges alkoholdebut, sætter priserne på øl, vin, spiritus op og forbyder reklamer for alkohol, så vil der være færre der får problemer med alkohol. Men der vil stadig være nogle der får problemer.
Hvorfor er der nogle der bliver alkoholmisbrugere?
Alle kan få problemer med alkohol. Det er uanset om man er rig eller fattig, mand eller kvinde, høj uddannelse eller lav uddannelse.
Hvad kan man gøre hvis man selv er blevet alkoholiker?
Man skal tage kontakt til de kommunale alkoholbehandlinger eller sin læge og se at få noget hjælp. Er man blevet alkoholiker, eller alkoholafhængige som vi kalder det, så har man brug for professionel hjælp, fuldstændig som ved andre alvorlige sygdomme. I kan se en liste med alle de kommunale alkoholbehandlinger her
Hilsen
Allan rådgiver
Sara
Re: Alkoholproblem
06 Mar, 2018 8:54
Tusind tak for hjælpen!!