Hvad er alkoholmisbrug?
Hvordan skader det kroppen?
Hvad er forskellen på en alkoholmisbruger og en alkoholiker?
Hvorfor gør Danmark ikke mere for at stoppe det?
Kan misbrugeren selv gøre noget for at stoppe misbruget?
Hvem og hvordan kan man stoppe alkoholmisbrug?
Hvor meget drikker en alkoholmisbruger gennemsnitligt på en uge?
Lone

Re: Spørgsmål om alkoholmisbrug
06 Mar, 2018 9:20
Er det til et skole projekt??
Marcus
Re: Spørgsmål om alkoholmisbrug
06 Mar, 2018 9:22
Ja det er detsmiling smiley
Re: Spørgsmål om alkoholmisbrug
07 Mar, 2018 17:28
Hej Marcus
Et alkoholmisbrug betyder at man bruger alkohol til noget andet end at nyde smagen, eller til at komme i lidt god stemning til en fast eller middag. Man misbruger alkohol, når man for eksempel drikker alkohol hvis man har psykiske problemer, eller for at kunne klare sit stressede arbejde.
Der er op mod 60 sygdomme man kan få, hvis man drikker meget.
Du kan læse om dem her
Hvis du er alkoholiker, eller som vi kalder det alkoholafhængig, så skal du drikke alkohol for at kunne fungere nogenlunde i hverdagen. har du været afhængig i en længere periode, får du det rigtig dårligt, hvis du ikke drikker alkohol.
I Danmark har vi et meget frit forhold til alkoholforbrug og politikerne ønsker ikke at lave love, der gør at vi drikker mindre alkohol. Så det er en politisk holdning, der gør at vi ikke laver flere love der nedsætter alkoholforbruget.
Hvis man har problemer med alkohol, har man ret til gratis alkoholbehandling hos kommunen, så misbrugeren kan selv gøre meget for at få hjælp til at stoppe.
Hvis man er afhængig af alkohol kan man måske godt drikke 70 - 100 øl om ugen.
Med venlig hilsen
Allan rådgiver
Marcus
Re: Spørgsmål om alkoholmisbrug
07 Mar, 2018 21:07
Tusind tak for hjælpen!!
Re: Spørgsmål om alkoholmisbrug
10 May, 2018 8:07
ok, thanks, i know,