Hej Jeg drikker og mit forbrug er ved at 'tage livet af mig'
Lige nu kæmper jeg med abstinenser og har ikke drukket siden i går.
Rystelserne og hedeturene fortager sig nok i løbet af dagen så jeg kan tage min antabus, og så efter nogle søvnløse nætter er jeg nok fysisk oven på igen..
men ensomheden og kaosset forsvinder ikke af den grund.
Konen har selvfølgelig forladt mig og kræver huset solgt så jeg har til d. 15/4 til at fraflytte boligen.
Jeg er 61 år og jeg ved ikke om jeg magter at 'kæmpe' mere.
Det giver ligesom ingen mening at arbejde have hus og bil, hvis det kun for at 'overleve' til jeg kan gå på pension. Og hvis jeg kommer så langt, så er der udsigt til nogle ensomme år inden man skal dø.
Hvorfor udsætte 'pinen' i stedet for at få det overstået med det samme?

Re: Hvordan kommer jeg gennem påsken
31 Mar, 2018 13:25
Kære Carsten
Hvor er det godt at du skriver til os.
Respekt til dig.
Som du skriver om din situation og dine tanker og følelser, tror jeg at du vil kunne få stor hjælp af at komme i gang med et skræddersyet alkoholbehandling, der både handler om dit alkoholforbrug men også om, hvordan du har det psykisk.
Har du tidligere været i alkoholbehandling?
Du skriver at du tager Antabus, men er det den eneste behandling du får?
Du har fuldstændig ret i at livet ikke handler om at "overleve" til pensionsalderen.
Derfor vil jeg forslå dig hurtigst muligt at kontakte de kommunale alkoholbehandlinger og komme i gang med et behandlingsforløb.
Professionel kommunal alkoholbehandling er er gratis tilbud og du kan starte op indenfor 14 dage.
Du kan se en liste med alle kommunale alkoholbehandlinger her
Hvis du har brug for at tale med nogen om din situation og hvilke løsninger der bedst passer til dig, kan du også ringe til rådgiverne på Alkolinjen 80 200 500 alle hverdage kl. 11 - 15.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Allan rådgiver