Velkommen! Log ind Lav ny profil

overforbrug når jeg falder i

Indsendt af fætterfladfisk
overforbrug når jeg falder i
11 Apr, 2018 22:03
jeg kan dagligt gå uden alkohol, men til tider falder jeg i, og når jeg falder i, har jeg ikke nogen stopknap.
har tidligere haft stor glæde/hjælp fra AA, men de to grupper jeg havde det bedst i er lukket
jeg hader når jeg falder i, og ønsker ikke at at falde i, og til dagligt passer jeg mit arbejde uden problemer.
i bund og grund vil jeg bare væk fra alkohol
Re: overforbrug når jeg falder i
12 Apr, 2018 10:53
Kære fætterfladfisk,

Tak for din mail, hvor du beskriver problemerne med af og til at falde i med alkohol. Du beskriver hvordan der egentlig er styr på alkoholen i hverdagen, med at hvis du ryger i, så er der ingen stopknap. Det er meget typisk for mange der har problemer med alkohol, at der ikke er nogen stopknap, og at man derfor kommer til at drikke alt for meget når man drikker.

For de fleste kan det være rigtig godt at dele sine udfordringer med alkohol med nogen – og det beskriver du også at du har været glad for tidligere.

Du fortæller, at du tidligere har haft stor glæde af AA, men at de to grupper du bedst kunne lide at komme i, er lukkede. Det er godt at høre at du har god erfaring med at dele dine problemer med nogen, men selvfølgelig skidt at ”dine” gruppe er lukkede.

Jeg spekulerer på: Har du prøvet andre grupper? De kunne være at der er andre gruppe du også ville synes om. Og hvad med de andre der var i dine grupper, hvad gør de mon? Er de flyttet til andre grupper eller klarer sig på anden vis? Er der eventuelt andre du ville kunne tale med om udfordringerne med alkohol?

Der er også andre muligheder for hjælp omkring alkohol. Måske du kunne have glæde af et tilbud i et misbrugscenter, hvor man enten kan få individuelle samtaler eller gruppeforløb. Du kan læse om hvilke muligheder der er i dit område her: [www.hope.dk]

Jeg håber du kunne bruge mit svar til noget og ønsker dig alt det bedste!

Venlige hilsner Anna, rådgiver
12 Apr, 2018 16:15
kan helt sikkert bruge det til noget, og jeg har prøvet andre grupper uden det store held, men eller også er det for besværligt at komme til dem (har ingen bil)
13 Apr, 2018 11:15
Hej igen,
Det er selvfølgelig klart, at det begrænser hvor langt du kan tage for at finde en god gruppe, når du ikke har bil. Jeg håber at der er andre gode muligheder i dit nærområde, når du kigger under Søg Hjælp, her på siden.

Hvis du har lyst er du også meget velkommen til at ringe til alkolinjen og få en snak: [www.alkolinjen.dk] – det kræver heldigvis ingen bil!
13 Apr, 2018 15:47
hej igen Anna.

bare til orientering, kan jeg fortælle, at efter jeg først tog mig sammen til at skrive herinde, har jeg faktisk valgt at gå på antabus, som en støtte til min slatne rygrad, så nu bliver der gjort noget ved det
16 Apr, 2018 8:25
Hej igen,

godt gået, at du har taget skeen i den anden hånd! Det er sejt!!

Jeg håber at antabus kan være en god støtte for dig til at undgå at ryge tilbage, og ønsker dig alt det bedste!

Venlige hilsner Anna, rådgiver
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Løs venligst det matematiske spørgsmål og indtast løsningen i feltet. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
Spørgsmål: Hvor meget giver 6 plus 19?
Overskrift: