Velkommen! Log ind Lav ny profil

mine børn.

Indsendt af Signe
Signe
mine børn.
28 Jul, 2014 14:49
Hej.
Mit spørgsmål går på mine børn, men lige lidt for historie.
Jeg er medmisbruger, min kæreste er hash afhængige, har ikke været aktiv siden jan 14. vi har sammen to børn, på 2 og 4 år. vi har som familie være meget igennem sammen, min kæreste har været flyttet (han fandt en anden pige, mens jeg fødte nr. to barn.) flyttede hjem efter 4 mdr. Efterfuldt af min kæreste fik en depression et halv år efter. Ellers har været samliv været baseret på svigt på svigt, løgne, mistro osv. Jeg er medmisbruger med alt hvad det indebærer, jeg har ud af til accepteret at han røg og kunne godt sætte mig ind i hvorfor. Jeg er bevidst om at jeg er medmisbruger, men har ikke fundet metoden til gøre noget ved det. Han kommer fra en hård familie, hvor druk og svigt og en røvfuld var helt almindeligt. Jeg kommer selv fra en tryg familie, hvor vi dog altid har haft plejebørn, så jeg er vant til at sætte andre mennesker før mig.
Min kæreste har svært, ved at vise følelser og er i perioder i tvivl, om at han gerne vil være sammen med mig og om hans liv skal være anderledes. Han er stadig meget egoistisk og trækker sig meget for sig selv. Han har meget svært ved at tage andre behov før sine egne. Men kan mærke at han er blevet en mere nærværende far efter han er holdt op med at ryge.
Jeg har brug for bekræftelse og ”higer” efter anerkendelse og kærlighed fra ham. Og har begrund af en fraværende far, overtaget og er meget ”over” mine børn.
Mit liv er meget afhængigt af hvordan mine børn har det, jeg er stadig hos min kæreste da jeg er af den overbevisning, at det er bedst for dem at være sammen med begge sine forældre og at jeg ikke kan overskue at undværer mine børn eller at en anden kvinde kommer ind. Jeg er da også bange for at hvis jeg ”opgiver” vores forhold, går vi glip af en god fremtid sammen. Men er kommet i tvivl.
Så til mit spørgsmål 
Er det bedst at være skilsmisse børn og underværet ens af sine forældre hele tiden (og måske begge forældre får det bedre) eller al leve i vores familie konstellation?
mange hisner fra mig smiling smiley
Anita
Re: mine børn.
10 Aug, 2014 20:35
Hejsa Signe
Først og fremmest beklager jeg, at der skulle gå så lang tid med svar.
Det er flot, at du vil gøre noget og at du tænker på dine børn først og fremmest.
Og der er mange andre derude, der er medafhængige og tumler med de samme spørgsmål; det er altid et svært dilemma, især når der er børn involveret.

Det er bare meget svært at svare på, hvad der er bedst for dine børn; på den ene side vil et forhold med meget mistro og svigt måske påvirke børnene, på den anden side fortæller du, at han er stoppet med at ryge i januar? Det viser umiddelbart en vilje til at starte en forandring, det går måske bare ikke så hurtigt. Og jeg er enig med dig i, at børn har bedst af at være med begge sine forældre, men selvfølgelig ikke på bekostning af deres trivsel. Er der noget der tyder på, at de ikke har det godt? Og kan der ske meget ved, at du afventer lidt og ser, om det kan blive bedre mellem jer to - det lyder som om, at der er et lille håb om en bedre fremtid?
Det er et svært spørgsmål, som ikke kan besvares på kort tid. Det er nærmere en process, hvor du skal beslutte dig for, hvornår du senest vil mærke en forbedring.
Jeg vil gerne anbefale, at du kontakter rusmiddelcenteret i din kommune og hører om deres pårørende tilbud. Så kan du få det vendt med professionelle og måske få værktøjer til at hjælpe med at fastholde hans røgfrihed. Det er selvfølgelig ham, der skal gøre forskellen, men det kan måske hjælpe dig først og fremmest. Her på siden kender vi mest til alkohol, men på rusmiddelcenteret kan de svare på meget mere omkring hash. Du kan finde nummeret på rusmiddelcenteret her på siden.
Jeg håber meget, at det ret hurtigt bliver bedre imellem jer, og at han kan fastholde sit rygestop. Det kræver en stor indsats at stoppe, hvis man har røget meget.
Skriv meget gerne igen, hvordan det går.

Kærlig hilsen Anita
Signe
12 Aug, 2014 14:23
Tak for dit svar smiling smiley
Ja, han holdte op med at ryge i januar, så han vil gerne selv at tingene bliver anderledes.
Jeg bor desværre på Lolland, og her har vi ingen pårørende grupper (hvad jeg ved af).
Men prøver at arbejde med mig selv, med viden og grupper på nettet. Dog synes jeg stadig at jeg ofte famler i blinde…
Jeg vil tage imod dit råd og give det lidt tid, for selvfølgelig tager det tid. Han har røget siden han var 15 (er 30 nu) og dagligt de sidste 5-6 år.. så vi begge, kan næsten ikke huske andet.
men tid og is i maven må værer svaret for nu smiling smiley
Vender Frygtelig tilbage smiling smiley
Hilsen signe
Anita
19 Aug, 2014 12:02
Hejsa Signe
Tak for din tilbagemelding.
Det er rigtig fint, at du søger info og følger med i grupperne på nettet. Det giver forhåbentlig en fornemmelse af, at du ikke er alene om dit dilemma.
Jeg tillod mig også at ringe til en kollega fra Rusmiddelcenteret i Nakskov, som vidste, at der er en selvhjælpsgruppe for pårørende i Frivilligcenteret på Sønderboulevard. Du kan få nummeret til Helle her: 24463646. Det er hende, der står for gruppen. Om ikke andet kan du få en snak med hende og høre, om gruppen var noget for dig. Det kunne måske være rart med lidt ekstra støtte i 'ventetiden'?
Det er jo noget af en forandring, din kæreste har gennemgået, når det har været dagligt i flere år. Det tager nemlig noget tid, at aflære sig så kraftig en vane, og kende sig selv igen uden påvirkning.
Jeg håber du kan bruge det, og vend endelig tilbage igen
Hilsen Anita
Signe
19 Aug, 2014 12:52
1000 tak Anita smiling smiley . Jeg vil straks tage kontakt til Helle.
Elene
28 Sep, 2017 19:56
Hej Anita-rådgiver.
Kan jeg få ansigt til ansigt rådgivning af dig sammen med mine børns far (vi bor ikke sammen)? Vil godt betale. Jeg synes dine svar er så gode, og jeg skal finde en rådgiver, som han kan få tillid til, ikke i det kommunale regi.

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 29/09/2017 8:18 af admin.
29 Sep, 2017 8:20
Kære Elene

Jeg har slettet din e-mail adresse, så du ikke risikere at få en masse reklame mails.
Har sendt dit spørgsmål til Anita, der svarer dig enten her eller på din personlige mailadresse.

Med venlig hilsen
Administrator Hope
Elene
01 Oct, 2017 13:36
Tak. Du må meget gerne give hende min e-mail. Jeg ved ikke, om hun holder til i København. Det er der, jeg bor. VH.
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: