Velkommen! Log ind Lav ny profil

Hvordan sætter jeg sunde grænser?

Indsendt af Frejdi
Frejdi
Hvordan sætter jeg sunde grænser?
22 Apr, 2017 1:11
Hej!
Jeg er i forhold til en alkoholiker, lad os kalde ham V.
Jeg er godt bekendt med medafhængighedskemdetegnene og jeg kan se, at jeg har nogle af dem selv. Derfor er jeg klar over, at de beslutninger jeg tager måske ikke er helt sunde for hverken mig eller V.
Jeg har overvejet om jeg skal give ham valgmuligheden : sin bedste ven alkohol eller mig... men jeg kan ikke gennemskue, om det er den sunde måde, at hjælpe mig selv og V på....
Er der en, der ved noget om det her?
Vh Frejdi
Re: Hvordan sætter jeg sunde grænser?
25 Apr, 2017 13:38
Hej Frejdi.
Hvad der er sundt for dig og din kæreste ved du nok bedst selv. Det er jo altid svært at fortælle andre, hvad de skal gøre og om det er det rigtige.
Jeg ved jo ikke, hvor længe I har kendt hinanden og hvor meget din fyr drikker og hvad det gør ved jeres parforhold. Så det bliver svært at give dig nogle uddybende svar.
Du skriver at du godt kender tegnene på, hvornår man er medmisbruger. Det er rigtig godt beskrevet i bogen " Gør dig fri af andres misbrug" af Melody Beattie. En bog jeg kan anbefale dig, hvis du ikke allerede har læst den.
Jeg tænker, at det er vigtigt at fokusere på det usunde i jeres forhold.
Hvis din kæreste drikker massivt og hver dag, så udvikler han afhængighed og det kan påvirke både hans psyke og helbred på en destruktiv måde. Det er usundt og kan i værste fald koste ham livet.
Hvis du kontrollerer din kærestes alkoholindtag og truer med skilsmisse efter hver druktur for alligevel at tilgive ham efter kort tid, så mister din kæreste respekten for dig og du vil langsomt nedbryde dig selv psykisk. Det er usundt og kan give dig varige psykiske skader på krop og sjæl.
Det er en dyr pris at betale.
Det er vigtigt at I hver især passer på jer selv og det kan i visse være nødvendigt at give et ultimatum. Men så skal man virkelig mene det.
Med venlig hilsen
Charlotte
Frejdi
Re: Hvordan sætter jeg sunde grænser?
16 Jun, 2017 8:00
Tusind tak for svar!!!
Jeg har nu sat det ultimatum at jeg kun vil have samvær med ham, når han er ædru...
Han var hos mig tre dage og var vidunderlig at være sammen med. Fordi her er intet at drikke. Mens hvis han er der hjemme og vi er sammen der så drikker han i smug.
Mit spørgsmål til dig er: lyder det som en holdbar situation eller tackle er det helt forkert?
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Løs venligst det matematiske spørgsmål og indtast løsningen i feltet. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
Spørgsmål: Hvor meget giver 16 plus 12?
Overskrift: