Velkommen! Log ind Lav ny profil

P

Indsendt af Pingvin
P
17 Jun, 2017 9:55
Min mor har drukket i 30 år. Hun har været i behandling privat mange gange men drikker forsat. Fysisk og psykisk er hun stærkt påvirket af de mange års hårde liv. Hun lever alene og familen/venner er svundet hen som årene er gået. Til tider kan man ikke komme i kontakt med hende og hun lukker sig inde og lever i skidt og møj til halsen. Selvom hun nogle gange besøger et ambulatorium, når der er nogle der følger hende derhen, lader set til at alkoholen har taget total magt over hende. Hun bliver indlagt på sygehuset en gang i mellem når hun falder eller når hun bliver kørt til afrusning.

Det er uværdigt liv og meget hårdt for hendes mor og bror der bor sammen sted som hende idet hun ikke kan passe på sig selv. Hendes børn inkl
Mig selv har valgt at sige fra og bor langtfra hende geografisk. Hun har i flere omgang ligeledes været udsat for folk der så tager hendes penge og lader som om de vil hjælpe hende.

Kan man få hjælp til er menneske som min mor eller skal det først være så galt at hun kommer alvordelig til skade?

Tak
Re: P
19 Jun, 2017 9:05
Tak for din henvendelse.

Du beskriver virkelig de konsekvenser et alkoholmisbrug kan medføre. Isolering, tab af netværk, indlæggelser mm. Det må være hårdt for jer alle.
Du har valgt at sige fra men ønsker alligevel at høre til, om der kan være noget hjælp til din mor.
Godt du passer på dig selv.

Du fortæller, at hun har været i behandling mange gange.
Der er forskellige muligheder, men din mor skal være interesseret i at tage imod hjælpen.
Som du beskriver situationen, tænker jeg, at der lige nu er mest brug for et omsorgstilbud. Det kan være i form af et ambulant forløb eller et bosted i en kortere periode, hvis hun ikke kan tage vare på sig selv. Kommunerne har forskellige tilbud om bostøtte, opsøgende medarbejdere mm. Egen læge kan også være behjælpelig med at etablere kontakt ved bekymring.

Så I første omgang kan det hjælpe jer videre at kontakte den kommune, din mor bor i og høre til deres tilbud til udsatte mennesker. Du kan finde kontaktoplysninger på forsiden af hope.dk ved at trykke på landkortet.

Du må endelig skrive igen.
De bedste tanker
Louise
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: