Velkommen! Log ind Lav ny profil

Er han eller er han ikke?

Indsendt af A
A
Er han eller er han ikke?
18 Jun, 2017 1:51
Hej:-)
Tak på forhånd for at i gider hjælpe mig og en masse andre med spørgsmål. Jeg er usikker på om min far drikke for meget og om han er alkoholiker. Det ligger i familen på min fars side at dermed alkohol ikke altid er til at styre. De har alle det samme problem med at, når de er startet så kan de ikke rigtig stoppe igen. Et eksempl kan være når min far og mor drikker lidt vin en fredag aften, så får min mor et glas og min far resten af flasken. Derudover mener min far ikke selv at han er fuld, men er tydeligt fuld og snøvler med ordene og falder i søvn på sofaen efter min mor har været inde og hente ham flere gange.
Han er ofte sammen med sin bedreven og går i "fredagscafe", som vi kalder det, selvom det ikke altid er om fredagen, men også andre hverdage. Når de er i fredagscafe drikker de altid øl og det er ikke altid bare en enkel, men ofte en del, hvor han så kommer hjem og man kan mærke at han har drukket.
Derudover drikker han nogle gange når ham er alene, eller når de kun er ham og mig der er hjemme(han ved godt at jeg ikke gider at drikke vin). Så nogle gange drikker han en hel falske vin selv.
Min mor har snakket med ham om det og kan sagde at han ikke ville gøre det så ofte og han holdt op med at drikke så meget, hvilket betød at de "kun" delte en halv flaske vin sammen(min mor fik stadig kun et glas) og derfor holdt den også en dag mere. Men er på det sidste er han begyndt at drikke mere igen og jeg er usikker på hvad jeg skal gøre, som hans datter? Jeg ved ikke om han er alkoholiker eller om det "bare" er et lidt usundt forhold til alkohol han har, men jeg vil bare gerne have lidt råd til min mor og mig om hvordan vi skal håndtere det her?

Hilsen A, den bekymrede datter
Re: Er han eller er han ikke?
19 Jun, 2017 13:31
Kære A.

Selv tak, godt du skriver til os.

Ud fra din beskrivelse lyder det som om, at alkohol fylder meget i jeres hjem. Du observere ændringer hos din far, hvornår han drikker og hvor meget. Dette gør du dig tanker om og ønsker vores råd til at håndtere det.
Vi vil meget gerne hjælpe dig videre, men inden har jeg lige brug for at høre til din alder. -Om du er ung eller voksen? Det har betydning for vores svar til dig.
Hvis du er ung, vil jeg videresende din henvendelse til "hope ung". Ellers skal jeg nok svare dig.

-Så jeg håber at høre fra dig igen.
De bedste hilsner, Louise
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Løs venligst det matematiske spørgsmål og indtast løsningen i feltet. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
Spørgsmål: Hvor meget giver 12 plus 15?
Overskrift: