Jeg skal til en stor fest, hvor jeg kan være i tvivl om, de serverer is med alkohol i. Kan jeg spise det, når jeg er i antabusbehandling?

Re: Alkohol i is
07 Aug, 2017 11:04
Kære Svenne
Tak for dit spørgsmål.
Aller først respekt til dig, for at du tager hånd om dine alkoholproblemer.
Når du er i alkoholbehandling med Antabus er det vigtigt at du slet ikke indtager noget som helst med alkohol i.
Det er godt du er opmærksom på, at der kan være alkohol i isdesserter og for den sags skyld også i konfekt og cider.
Er man i behandling med Antabus og indtager alkohol, vil man få hovedpine, ansigtsrødme, angstreaktioner, svimmelhed, øget blodtryk, hurtig puls, kvalme, opkastning og opkastningsfornemmelser.
Hvis du gerne vil tale med en alkoholrådgiver, er du velkommen til at ringe til Alkolinjen 80 200 500, alle hverdage kl. 11 - 15.
Jeg ønsker dig en rigtig god fest
Med venlig hilsen
Allan Rådgiver