Hej, jeg får 2 antabus piller om ugen, det går fint, jeg jeg har været alkohol fri i 3 år nuog savner det aldrig, jeg vil dog gerne vide hvad jeg kan drikke og om der sker noget hvis jeg, uden at vide det, kommer til at få små mængde af alkohol i mad, jeg synes det er træls, også lidt pinligt, at skulle spørge kokken hver gang jeg er til fest, om der er alkohol i maden og hvilen mad det er, så generelt er mine spørgsmål disse : Kan jeg drikke cider, hvidtøl, gløg,kan jeg spise rødvins sovs, fyldte chokolade , for eksempel blomme i madea og lignende.
Mvh.
Claus.
Sygeplejersken

Re: Hvad kan jeg drikke på antabus,
10 Dec, 2014 13:13
Kære Clausvr,
Tak for dit spørgsmål, som er meget relevant – ikke mindst her i juletiden.
Når man er i antabusbehandling frarådes det at indtage produkter med alkohol i – også selv om alkoholindholdet kun er 0,2% - og produktet betegnes alkoholfri. Tolerancegrænsen er forskellig fra person til person, men nogle kan få et mindre ubehag selv ved meget lille alkoholmængde. Jeg ved, at det er træls at skulle være opmærksom på varedeklarationer i dagligdagen – og at skulle spørge til indholdet i maden, når man er ude, men i forhold til de udfordringer man kan have med alkohol - uden antabus, håber jeg alligevel, at du synes, at det er besværet værd.
De bedste julehilsner fra
Sygeplejersken
Plys29
Hvor længe.
17 Feb, 2017 14:01
kan man drikke hvis det er 9 dage siden man har taget 1,5 pille antabus
-------------------------------------------------------
> Hej, jeg får 2 antabus piller om ugen, det går
> fint, jeg jeg har været alkohol fri i 3 år nuog
> savner det aldrig, jeg vil dog gerne vide hvad jeg
> kan drikke og om der sker noget hvis jeg, uden at
> vide det, kommer til at få små mængde af
> alkohol i mad, jeg synes det er træls, også lidt
> pinligt, at skulle spørge kokken hver gang jeg er
> til fest, om der er alkohol i maden og hvilen mad
> det er, så generelt er mine spørgsmål disse :
> Kan jeg drikke cider, hvidtøl, gløg,kan jeg
> spise rødvins sovs, fyldte chokolade , for
> eksempel blomme i madea og lignende.
>
> Mvh.
>
> Claus.