Hej,
Jeg er en kvinde på 40 år som har en del uløste konflikter i mit liv, så ja jeg kan snildt drikke 5-10 øl om aftenen for at fortrænge stress på job og mit skønne lave selvværd
Sygeplejersken

Re: Antabus - hvor meget?
23 Mar, 2016 9:19
Kære Charlotte,
Tak for din henvendelse.
Det lyder som om du har nogen overvejelser om, hvordan du kan stoppe med at drikke.
Når man beslutter sig for at holde op med at drikke, kan det, for nogle – i en kortere eller længere periode – være en god ide at tage antabus. Så slipper man for, at diskutere med sig selv, om man skal drikke eller ej – for det skal man absolut IKKE, når man tager antabus: Så risikerer man, at blive hundesyg af en alkohol/antabus reaktion.
I praksis er det almindeligt at få 400 mg antabus 2 gange om ugen.
Jeg vil anbefale dig, at du kontakter et alkoholambulatorium. Det er gratis og kan være anonymt, hvis du ønsker det. Der kan du få antabus og samtidigt samtaler om de uløste konflikter der er i dit liv, stress og lavt selvværd, som du fortæller, har betydning for dit alkoholindtag.
Du fortæller, at du snildt kan drikke 5-10 øl om aftenen. Jeg tænker på, om det er hver aften – og om du har drukket over en længere periode? I så fald kan der opstå abstinenser ved et pludseligt alkoholstop – på et alkoholambulatorium får man medicinsk hjælp til behandling af eventuelle abstinenssymptomer.
Jeg håber, du kan bruge svaret – ellers er du meget velkommen til at skrive tilbage.
De allerbedste hilsner fra
Sygeplejersken