Velkommen! Log ind Lav ny profil

Alkoholmisbrug og symptomer

Indsendt af Bo (43 år)
Bo (43 år)
Alkoholmisbrug og symptomer
03 Aug, 2016 10:58
Hej..!

Blev kørt ned 27/12-2013,hvor jeg lå i koma på Traume i 3 dage,med adskillige skader (Knæ,skinneben.ribben,indvendig blødning hoved)har siden haft hovedpiner, og trykken på skalp(føles som en tør/våd klud)

Har siden 21 juli i år haft et total alkoholstop,har også i 2014/15 haft 3 perioder med alkoholstop i cirka 10 dage per gang,nu er der gået 12 dage,og jeg har faktisk mindre energi nu end før stoppet,er det normale symptomer?

Drak omkring 40-60 øl om ugen efter ulykken,og 20-40 før ulykken,har altid været glad for øl,og har siden ulykken været uarbejdsdygtig på et ressourceforløb ved kommunen,hvilket har gjort mig endnu gladere for ølsmiling smiley har aldrig drukket dagligt,men omkring 4 gange om ugen.

Burde jeg kontakte min læge,med henblik på eventuelt medicin til alkoholstop,jeg er ikke meget for medicin generelt,tog kun Malfin/Heracelin/Pinex osv. i forbindelse med ulykken,fordi jeg skullewinking smiley
tager iøvrigt Omega3/Gerimax/HUSK/Ingefær,kan det foreværre symptomerne?

Venlig Hilsen & På Forhånd Tak. Bo..!

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 04/08/2016 10:49 af admin.
Re: Alkoholmisbrug og symptomer
05 Aug, 2016 15:06
Kære Bo

Jeg vil allerførst sige tillykke med, at du har opnået alkoholstop, og så flere gange! De fleste dunker sig selv i hovedet, når det løber løbsk, og glemmer at sige ’det er lykkes mig før, så jeg kan også godt nu’. Det kan du godt være stolt af.

Jeg vil dernæst skynde mig at sige, at sygeplejersken har sommerferie, så du får lige et svar fra mig først. Vil du så ikke skrive igen senere, med flere spørgsmål? – det lyder til, at du stadig har en del fysisk ubehag, der måske også påvirker din trang til at drikke. Og så er det vigtigt, at få vendt dine tanker omkring alkoholstop i denne her overgangsperiode, hvor du er standhaftig.

Det lyder som en hård omgang med den ulykke. Du starter også ud med at beskrive ulykken, det må have påvirket dit liv rigtig meget? Jeg tror de fleste vil have det ligesom dig; det er hæsligt at få sit liv vendt på hovedet uforskyldt, og ikke kunne arbejde som før. Et alkoholstop vil altid hjælpe med at genvinde overskud og med at få dine egne lykkestoffer tilbage i hjernen, så det hele bliver mere overskueligt.

Du siger godt nok, at du har mindre energi nu, end mens du drak. Først og fremmest er god kost og sunde fedtstoffer vigtig, men måske er du også stadig lidt plaget af trang – mere på det psykiske plan, end på det fysiske plan? Du nævner det ikke, men typisk vil angst og depression forværres lige efter drikkestop, men det bliver langt bedre på sigt. Det vil netop nu føles som tab af energi, tab af lyst og interesse og at man føler sig tung. Men efter nogle ugers tid, vil det gå den rigtige vej.
Jeg har et par spørgsmål, som du også kan drøfte med egen læge:
-Er du ordentlig smertestillet til dagligt?
-Får du B combin og Thiamin, som er vigtigt for hjernen? – Alkohol ’skyller’ essentielle vitaminer ud af kroppen.
-Hvis det er aktuelt, så tal med lægen om angst og depression. Sådan nogle psykisk belastninger kan også blive udløst af en ulykke.
-Jeg aldrig hørt, at de vitaminer og kosttilskud du nævner, skulle være et problem ift. anden medicin, men spørg lige din læge for en sikkerheds skyld.

Der findes nemlig forskelligt trangdæmpende medicin (adepend, campral, selincro, og også antabus som støtte). Mit bedste bud er, at du kontakter rusmiddelcenteret i din by, de vil kunne fortælle hvilke erfaringer andre har med de forskelige midler. Og de vil kunne tilbyde anonyme og gratis samtaler – også når du har brug for at fastholde dit drikkestop i denne periode. Du kan finde kontaktoplysninger på dit nærmeste rusmiddelcenter her på siden.

Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med drikkestoppet, og husk endelig at skrive med flere spørgsmål, eller skriv hvis jeg ikke har uddybet nok.
Rigtig god sensommer
Mange hilsner Anita, rådgiver
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Løs venligst det matematiske spørgsmål og indtast løsningen i feltet. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
Spørgsmål: Hvor meget giver 25 plus 22?
Overskrift: