Velkommen! Log ind Lav ny profil

Stopper kræftbehandling

Indsendt af tænkeren.55
tænkeren.55
Stopper kræftbehandling
08 May, 2017 6:15
OMG slet lige det der SPAM i min 6 år gamle tråd?

Anyway, jeg har besluttet ikke at være "ham der kræftpatienten" mere. Herunder stoppe alle de her undersøgelser hvert andet øjeblik.

For det står jo allerede klart!: Det eneste de kan tilbyde er morfin mod smerter, eller fjerne min tunge (og i så fald kan jeg hverken tale og får svært ved at spise - det svært nok i forvejen!)

Jeg behøver sgu ikke endnu en Biopsi, endnu en scanning, endnu flere piller, jeg kender snart alle hospitaler på Sjælland lige så godt som mit eget hjem.

Sådan blir det ikke fremover. Om jeg så har 2 5 eller 25 år tilbage må tiden vise.
Re: Stopper kræftbehandling
08 May, 2017 16:56
Hej Tænker
Det er jo så dit valg, ville dog nok ønske at du havde valgt anderledes.
Er der ikke en reel chance for et liv fremover hvis du lytter til lægernes anbefaling af behandling?
Det lyder som om du ikke tror på en fremtid.......
Ønsker dig det bedste - kram

Floraline
08 May, 2017 19:01
Jeg ville nok vælge som dig, Tænker, og så forsøge at få det bedste ud af livet på de vilkår man nu engang har, og i videst muligt omfang flytte fokus fra sygdom.

Du skal gøre det, der føles rigtigt for dig at gøre.
tænkeren.431
09 May, 2017 22:31
Helle G

Før tak for de du husker mig endnu. Jeg skal snart have fodlænke på. Mere specifikt kommer kriminalforsorgen den 22. maj og skal se om min bolig er "egnet". De skal bare se det ikke ligner lort, er et hotel og lign, men det skal nok gå.

Så skal de beslutte at det er ok jeg får fodlænke på, jeg aner ikke hvor lang tid de bruger på det, men det er i 50 dage.

Og et af kravene til at man kan afsone hjemme med fodlænke og ikke i fængsel er jo at alkohol er absolut forbudt.

Helle G men godt at høre der trods alt er liv i dig endnu, går det ellers godt med dig?
Tænkerenkoma nul
09 May, 2017 22:54
Så 50 dage HELT uden alkohol?

Det bliver noget af en udfordring, men måske også starten på at jeg ikke bare drikker videre bagefter?

Og hvad med abstinenser, synes ikke piller "tørsprit" virker ret meget på mig... Jeg tror jeg vil sove det meste af tiden,
11 May, 2017 22:36
Hvis du sover, mærker du ikke noget til abstinenserne. Så helt fint at sove hele tiden, til abstinenserne er væk spinning smiley sticking its tongue out
Apollon
17 May, 2017 9:03
Hej. Se lige dette link om kræft behandling

[videnskab.dk]
17 May, 2017 21:24
Ifølge artiklens egen ordlyd er malariamedicinen kun relevant ved knoglemarvskræft og lymfekræft, og det er vist ikke tilfældet her.
18 May, 2017 13:11
Tænkte det samme som Helle, man kan jo ikke bare kaste sig ud i alt muligt, slet ikke hvis det er noget andet det skulle hjælpe på.

Jeg håber du er korrekt oplyst mht. evt. operation, størrelsen af indgrebet osv., da jeg kender en der har været igennem det og han fungerer fint i dag, taler også fint igen osv.

Derudover er der jo efter sigende gode erfaringer med cannabisolie, så det var måske et forsøg værd, hvis du stopper med at drikke, hvilket jeg på alle måder vil anbefale med den diagnose, så burde det være muligt at finde pengene til det, der i hvert fald mange der har gode erfaringer med det.
tænkeren.2s2
21 May, 2017 21:55
Ja så det imorgen. Jeg har gjort rent i hele hytten så det burde gå let.

Dog er der det problem at kommunen har sagt de vil komme (af en anden grund) samtidigt som kriminalforsorgen (kl 12) så lidt noget miskmask hvis de kommer samtidig.

Har udsat kriminalforsorgen flere gangen, så jeg vil forsøge at få udsat kommunen, bare et par timer eller til tirsdag winking smiley

I øvrigt har jeg lige opdaget at de har givet mig 1000 kr mindre siden oktober pga den der 225-timers regel, men den skal man da undtages når men er syg?

Altså nu snakker vi jo ikke bare 1 uges influenza men KRÆFT.

Så jeg skal vel ha de 1000 kr x 8 mdr tilbagebetalt? Det skal jeg også lige ha snakket med dem om i al fald winking smiley

Wish me luck, jeg er ikke vant til at få besøg af 2 damer på samme dag winking smiley
03 Dec, 2017 21:40
Jeg har osse kræft og har valgt ikke at få behandling eftersom de alligevel ikke kan kurere, kun forlænge mit liv - ved at få mig til at være dårligt tilpas med kemo i ca. det same tidsrum som de kan forlænge mit liv med, så jeg kan ikke se formålet.
På den anden side - jeg har haft et godt liv I mange år fordi jeg har været ædru længe.

Jeg ved ikke hvordan jeg ville tage det hvis jeg stadig drak. jeg ville sikkert drikke mere. det var sædvanligvis den måde jeg håndterede sygdom på. Der skal meget arbejde til at blive ædru. Men måske prøv selincro eller naltrexone, og se om det I det mindset kan hjælpe dig med at drikke mindre, måske endda holde helt op?
Beklager, kun registrerede brugere må sende emner i dette forum.

Klik her for at logge ind