Velkommen! Log ind Lav ny profil

pis os

Indsendt af jacob ch
pis os
29 Oct, 2017 17:49
Det er ved at være noget tid siden jeg skrev herinde.... det går abre ned ad bakke....

Jeg er stadig 49 år og har 2 børn - 11 og 15. Moren er afsted (med overnatning) på arbejde og jeg er alene.... jeg gør ikke nogen noget, men jeg er stiv (som i den ikke seksuelle betydning).

Jeg er så træt så træt.... jeg gider ikke mere være fuld, men jeg gør det... jeg kan se mig selv stå og drikke... jeg lover mig selv om morgene... jeg kan ikke holde det og jeg aner ikke hvad jeg sksla gøre.

Jeg lover og lover.. mig selv, mest, min kone.. jeg kan bare ikke holde det... nu er hun væk lidt tid og jeg har lvet mig selv at holde igen, men det er ikkre så nemt.

det er noget lort
Re: pis os
31 Oct, 2017 2:33
Mine personlige erfaringer mht. afhængighed, er at alkohol lærer hjernen at den har brug for alkohol, alkohol er godt, uanset hvordan det føles, så er alkohol godt, føles det ikke godt så var det en smutter, alkohol FØLES godt, om det så føles godt i en time og forfærdeligt i 5, så er konklusionen at alkohol føles godt.
Fornuften kan fortælle at dette ikke er sandt, men hjernen er stillet ind på nu og her tilfredsstillelse og i øjeblikket altid overbevist om at alkohol er godt.
Så den "kodning" skal man have ændret.
Hvordan man gør er der mange forskellige bud på, det er forskelligt hvad der hjælper den enkelte.
Men udfra hvad du skriver, så har du brug for noget hjælp som du ikke får pt., det kan være at skrive mere herinde, eller snakke med nogen, lægesamtaler, terapeut, AA, nye aktiviteter osv. osv. osv.

Udfra dit skriv lyder problemet til at være der - også når du ikke er alene hjemme, men måske værre når du er alene hjemme.
For 9 måneder siden skrev du herinde første gang ser det ud til, jeg ved ikke hvad der er sket i mellemtiden, om noget måske er blevet bedre, om noget har vist sig at virke, så er det måske det man skal fokusere mere på, det er så vidt jeg har erfaret, rimelig normalt at det tager tid at komme ud af afhængighed.
Sålænge hjernen mener alkohol er godt uanset hvad, så er det en tung dans da det jo også er hjernen der skal fortælle at alkohol ikke er godt.
Derudover bliver hjernen dårligere til selv at danne lykkestoffer når den vænnes til at alkohol styrer det hele, dette vil rette sig op igen hvis man er afholden i længere tid, så kommer den naturlige glæde tilbage, og det bliver hermed "nemmere" at holde sig ædru.

Måske har du brug for mere hjælp udefra, altså fra andre, og andre sammenhænge? smiling smiley
31 Oct, 2017 21:22
Hejsa - da jeg læste det fik jeg lige en flashback til min sidste tid som aktiv.

Min løsning kom der hvor jeg virkelig ville gøre noget ved det og satte noget aktion på.

Men kan godt huske det var en lang og svær periode, og jeg anede ikke hvad der ville komme ud af den.

Men noget jeg kæmpede meget med var vanens magt og få brudt med indgroede handle og tanke mønstre.

Udfordringen var, hvad skulle jeg sætte i stedet. Alkoholen fyldte ret meget af mit liv til sidst og jeg turde ikke have et "hul" i mit liv.

Men bare det at du skriver herinde, det giver mig et håb om at du også en dag ville kunne sige "jeg var aktiv", men prøv dig frem, hvad der virker, jeg valgte AA + ambulatoriet + terapeut + Hope++++++, der var ikke en universel løsning for mig.

Og alt efter hvor i processen jeg var fik jeg mere eller mindre ud af de forskellige ting.

/ Bjarne
08 Nov, 2017 21:37
Hej Sorgen og Bjarne1,

Tak for jeres svar... det her er så ensomt så det er rigtig dejligt med nogen man kan snakke med....

Konen sidder i sofaen.. jeg spier stærke vicks bolsjer så ingen fatter mistanke... har været i garagen flere gange.... brænde....

Jeg har kigget på novavi... jeg tror ejg vil prøve der, for alenen kan jeg ikke - helller ikke seplom det varmer at i svarer :-)

Jacob
08 Nov, 2017 21:44
og når jeg læser jeres svar igen, specielt sorgen... de passer lige på mig.....
15 Nov, 2017 22:45
måske læsre nogen måske ikke

var uden alkohol mandag og meget af tirsdag... sp fadlt jeg i tirsdag og nu sidder ejg her igen. har vret på arbejde med ikkke effektiv, kan 'efterhånden' selv se at mit forbrug ikke er normalt eller bare festligt...

øvøvøvøv og tis

er der nogen herinde, omkring 50, frilufttstype, m/k, som vil være min sponsor.... vil helst ikke skrive min email herinde så ved ikke hvordan det skal lade sig gøre, men vil rigitg gerne mødes og snakke med en som er velfungerende 'afhopper'.... i nordsjælland.

Er selv ingeniør - mand, med job og familie og ca 50
18 Nov, 2017 18:10
Hej igen

Jeg må indrømme at HOPE heller ikke var nok for mig, den direkte personlige kontakt betød også meget.

Hvis du søger en sponser, kan der måske være hjælp at hente på DAAINT.DK = AA på nettet.

Noget tilsvarende HOPE, bare via noget mail.

Jeg har ikke selv prøvet en sponser denne vej, men ved de har en sponser liste.

Og jeg kan godt lide din indgangsvinkel, for mig er det vigtigt at når jeg snakker om svære ting, så er det en som kan forstå mig, en som selv har været der.

En der blev sendt i behandling af familie / arbejde, og som altid lavede ballade til fester, vigtede venner etc. - vedkommende har nogen gange svært ved at forstå at det var svært for mig at erkende og fortælle mine venner og familie jeg havde et problem med alkohol.

Jeg drak også under brænde hentning og spiste VIC's.

Nogen siger det ikke er så vigtigt, for mig var det.

/ Bjarne
21 Nov, 2017 15:23
Tro på dig selv, du behøver ikke drikke. Tag på en god tur og hyg dig lidt i stedet. Det plejede at virke for mig. smiling smiley
03 Dec, 2017 19:39
det er da godt at komme her og snakke om det, men hvis du virkelig skal ændre noget, må du se at komme ud og få personlig kontakt med andre som er blevet ædru. Jeg forstår godt følelsen af at det skal være folk her fra siden, som du har fået lidt internet-personlig kontakt med, men dem du vil møde I et AA møde eller andre slags møder vil være lisså glade for at hjælpe dig som folk herinde.
Af personlig erfaring, og selv om jeg stadig går til AA møder og har gjort det I mange år, vil jeg nok sige, at AAs filosofiske overbygning generelt er noget sludder. Det der hjælper er a) at blive rigtig ærlig med sig selv, b) at iværksætte ændringer I ens liv baseret på den ærlighed, og c) finde hjælp fra andre som har været I stand til at holde op.
Hvis du er religiøs, så vil du nok finde det nemt at gå til AA. Hvis du ikke er, så vil det synes som noget sludder, men gå alligevel - det ER nødvendigt med hjælp, men det er ikke nødvendigt at efterlade din hjerne ved døren, når du går ind. Der er også andre programmer, du kan søge efter - lifering, smart recovery, men der er ikke mange møder, så AA er ofte en eneste mulighed, selv om der selvfølgelig er mange offentlige programmer der også kan være til hjælp. Endelig er der medicin som naltrexone, som muligvis kan hjælpe dig med at holde op. Jeg har hørt det kan være meget effektivt.(meget anderledes end antabus). men bed om hjælp et eller andet sted.
Beklager, kun registrerede brugere må sende emner i dette forum.

Klik her for at logge ind