Velkommen! Log ind Lav ny profil

idiotisk opførelse

Indsendt af stupez
idiotisk opførelse
02 Jan, 2018 20:57
så er den gal igen, jeg har overskredet alle grænser......
det hele gik så fint, jeg var først ædru i 6 mdr. med et tilbagefald på et par uger hvor efter jeg havde en overnatning på et psykiatrisk hospital og endte med at blive sygemeldt for til sidst at blive fyret fra mit arbejde.
efter et par måneder kom jeg i behandling med 150 mg sertralin om dagen og ugentlige samtaler og det gik rigtig godt og efter at have været ædru i 4 mdr. begyndte jeg så småt at drikke igen, kun i weekenden men til gengæld i utrolige mængder, aldrig under 30 genstande, og så begynder der ellers at ske ting og sager, jeg har taget beslutninger jeg aldrig har drømt om før uanset hvor meget jeg har drukket, jeg har råbt og skreget og kastet med inventar, jeg har været min kæreste utro, endda hjemme hos os selv, og måske værst af alt så har jeg kørt bil, gudskelov er der ingen der er kommet til skade..............min kæreste må være den mest toldmodige og gode kvinde i verden, for vi er stadig sammen...
mit sidste stunt var nytårs aften, jeg havde vel drukket en kasse julebryg før klokken var 24 og så blev jeg idiot igen, råbt og skreg og satte mig så ud i bilen og kørte rundt i noget tid, måske i håb om at køre galt, jeg kan ikke kende mig selv længere når jeg drikker, så det må slutte her, og det bliver for altid, jeg må indse at jeg ikke kan styre det og jeg ikke kun skader mig selv og at jeg er heldig at stadig have min kæreste og at jeg ikke har slået nogen ihjel.
Bonafide Addict
Re: idiotisk opførelse
03 Jan, 2018 14:31
Det er så her Jeg takker dig for "TilbageFald" - Så jeg bliver mindet om, hvorfor jeg skal Lade Den Første Stå
03 Jan, 2018 19:20
Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget smiling smiley
og det har da også fået mig til at indse at jeg skal lade den første stå...
Bonafide Addict
03 Jan, 2018 21:30
Minnesota - 24 timers planen, selvransagelsen, sindsro, på daglig basis, giver et godt fundament, kombineret med 2-3 AA møder i ugen, for mig som ny ædru, men GUD ved, jeg har satme prøvet ALT selv for at blive ædru de sidste 20 år.
06 Jan, 2018 16:52
Hejsa

Sikke en historie, men hvorfor begynder du dog at drikke igen ?

Jeg håber virkelig for dig at 3. gang er lykkens gang, og uden at ville konkluderefor dig, så gjorde jeg det samme det første års tid, godt nok i mindre omfang, men kunne ikke styre det / lade være.

Så derfor er jeg stoppet helt.

Men jeg skulle først finde ud af hvad det var der gjorde jeg var nødt til at drikke / valgte at drikke, og ved at arbejde med det så lykkedes det.

Håber du finder din vej ud af det som du er havnet i, den er der, bare du er villig til at lede og tage den når den dukker op. - det er min overbevisning

/ Bjarne
07 Jan, 2018 16:28
hej Bjarne1
efter jeg kom i medicinsk behandling for min angst fik jeg den tossede idé at jeg kunne styre det da jeg ikke behøvede at drikke dagen efter en tur for at få en pause for angsten. men jeg tog tydeligvis fejl.
jeg havde håbet på at kunne lære at drikke med måde, men jeg kan ikke rigtig se det for mig, så nu har jeg besluttet at jeg ikke vil røre alkohol igen...det er både en lettelse og skræmmende på samme tid.
10 Jan, 2018 10:41
Hejsa, du skriver skræmmende

I AA siges der 24 timer ad gangen, resten af livet,

Jeg klarede den første periode ved at sige - ædru i seng - så kunne jeg jo ikke starte den dag, 24 timer, så skal jeg jo konstant huske på at kl. 10.25 skulle jeg sige de næste 24 timer.

Men jeg var i starten også nede på bare at skulle forbi skuret ved sommerhuset, men de meget kritiske perioder var vanes magt, og tog sjældent mere end 5 minutter.

Med slet ikke at drikke mere, i starten der sagde jeg en måned, så kunne jeg lade være med at tænke på det, og på en måned ville jeg få noget erfaring med hvordan det ville være, og så kom næste måned, og på et tidspunkt var det slet ikke en "skræmmende" tanke ikke at skulle drikke mere, men kan godt huske i starten

/ Bjarne
12 Jan, 2018 15:41
først og fremmest tak for svar, de har givet mig lidt at tænke over, specielt det at AA bliver nævnt flere gange.
jeg har nu været ædru i 11 dage og jeg nyder det, jeg har brugt mange timer på at tænke over hvordan jeg holder mig ædru, og er kommet frem til at antabus er en god hjælp til at starte med, og så vil jeg prøve at gå til et møde i AA, men kan man gå til møde uden at skulle fortælle om sig selv for jeg vil helst bare kigge med de første par gang.

lige nu går det fint med ædruligheden men jeg kan mærke jo længere jeg har været ædru jo svære bliver det, min afhængihedshjerne er så småt begyndt at fortælle mig "så slemt var det jo heller ikke" "det var jo ikke hver dag" "du kommer til at kede dig uden alkohol" derfor vælger jeg at gå på antabus til jeg har fået styr på de tanker.
det var bare en lille opdatering, god weekend.

Mvh. Stupez
12 Jan, 2018 20:57
Hejsa, de tanker kender jeg godt.

Dem der lige p.t. har nok om AA, skal bare stoppe her.

Min erfaring med AA når der kommer nykommere, som de kaldes, er at det e rhelt op til dem hvor meget de vil sige, men det plejer nu at gå helt naturligt at de lige fortæller lidt om dem selv, og hvorfor de er kommet.

Jeg selv startede med at proklamere at jeg bare lige skulle lære at styre det, derfor kom jeg i AA, og jeg har aldrig oplevet nogen som har fået at vide de gør noget forkert. F.eks. starter jeg altid med "Jeg hedder Bjare og er alkoholiker" (kan siges på mange måder, men hvis en ny siger, mit navn er Klaus, jeg tror jeg måske drikker for meget, det siger konen, det er hende der har sendt mig - så er det helt OK.

Vigtigst er folk kommer, ser hvad det er, men jeg holder med dem der siger at man skal give det 10 møder inden man bestemmer sig,

Bjarne
Beklager, kun registrerede brugere må sende emner i dette forum.

Klik her for at logge ind