Velkommen! Log ind Lav ny profil

Antabus....hvor længe?

Indsendt af Diana
Antabus....hvor længe?
01 May, 2006 20:03
Jeg skal starte op med antabusbehandling i morgen. Dette er noget helt nyt for mig, da jeg aldrig har prøvet det før.

Dette gør jeg ene og alene for at tvinge mig selv til at modstå min trang til alkohol, som desværre melder sig med jævne mellemrum med en kraft, så jeg ikke kan stå imod.

Hvor længe vil det være nødvendigt at tage antabus? Hvor længe skal man slås med den trang som gør antabus nødvendig for mig? Hører gerne andres erfaringer med antabus - både de gode og dårlige.

Kærlig hilsen

Diana
Re: Antabus....hvor længe?
01 May, 2006 20:06
Kære Diana,

På dette tidspunkt ville jeg ikke, hvis jeg var dig, overveje hvorlænge du skal tage antabus. Men tage dem og finde den ro ved at du ikke længere kan lade dig friste af alkoholen.

I takt med du ikke drikker og oplever det positive liv uden alkohol, vil du helt af dig selv finde udaf hvorlænge du skal tage dem tror jeg.

Kærlig hilsen
Anne
01 May, 2006 20:18
Hej Diana

Da jeg startede med antabus første gang, tog jeg dem i 1/2 år. Jeg tror nu ligesom Anne, at det er meget individuelt, hvor længe, det er nødvendigt.

Hvis du stopper og du kan mærke, at lysten/trangen stadig er der og det er tvivlsomt, om du kan modstå, så hellere fortsætte, end falde i.

Knus Helle
01 May, 2006 20:50
Hej Diana

Det er sr svært at vide hvor længe, men som Anne skriver er det slet ikke noget du skal overveje lige nu. Du skal bare starte og så se hvordan det går. Jeg fik en kæmpefred i mit sind da jeg startede på antabus. Det var som om jeg ikke hele tiden behøvede at spekulere på at drikke, nu KUNNE jeg jo ikke. Det gav mig kræfter til at blive mig selv igen og styrke til at holde mig ædru.

Jeg håber du vil få det samme gode resultat ud af det.

KH Bonnie
01 May, 2006 21:03
Hej Diana
Jeg har også været på antabus og egentlig, så spekulerede jeg meget på - dengang - hvornår det var ude af kroppen, så jeg kunne drikke igen. Jeg startede med 200mg *2 og fandt lynhurtigt ud af, at det kunne jeg drikke på, uden jeg blev særlig syg - fik højest lidt hjertebanken. Det gik der nogen år med, indtil jeg bad om højere dosis 800 mg. *2 så var det slut, det turde jeg ikke drikke på. Antabussen fjerner jo ikke trangen/lysten, men bliver din stopklods fordi du kan dø af, at drikke på det. Start du nu bare og jeg vil anbefale dig en høj dosis, så er du fri for at spekulere på, hvornår du kan drikke.
Jeg ved ikke om din trang/lyst nogensinde forsvinder, min gjorde den dag, da jeg tog en beslutning om, at nu var det slut, hvis jeg ville have et liv.
Det var rædselsfuldt for mig, at måtte erkende, at jeg aldrig mere var i stand til at få bare lidt alkohol engang imellem og jeg kunne slet ikke finde ud af, at være ædru i starten, jeg mente jo at sjov og ballade var forbundet med alkohol for ikke at snakke om elskov, det var da virkelig noget jeg kunne, når jeg havde en skid på, for så forsvandt hæmningerne.
Men - Diana - jeg vil ikke bytte - jeg savner ikke alkoholen, men sommetider har jeg lyst til at flygte............ Det plejer at hjælpe med en time på øjet under dynen.
Knuz Dorthe
01 May, 2006 21:57
Hej Diana.

Som allerede skrevet er det meget individuelt, hvor længe en antabus"kur" er nødvendig. Desværre tager den jo ikke trangen, bevirker blot at man bliver syg hvis man drikker.
Selv har jeg taget antabus i årevis on/off - mest on. Jeg tager lidt af gangen, og så hver 2.-3. dag. På den måde undgår jeg den metalagtige smag man kan få i munden, så jeg kan nyde min kaffe og mine smøger :-)
Jeg kombinerer antabussen med Campral som mindsker trangen.

Ofte kan jeg i god tid mærke når jeg er i farezonen, jeg begynder så småt at planlægge at drikke, og her er antabussen god, for jeg skynder mig at tage en ekstra (inden planlægningen af druk tager overhånd) og så får jeg ro på igen.

Rigtig held og lykke, jeg håber du får glæde og ro.

vh.
Lone
Otto7
01 May, 2006 23:03
Kære alle

Mange tak for jeres respons. Jeg vil følge jeres råd og tage det lige så længe det skal vare. Som det er nu, kommer det til at tage lang tid.

Lars har i øvrigt taget antabus nu i små 5 måneder, og han er slet ikke klar til at slippe dem.

Og det er fuldstændig rigtigt det med at få ro på, at vide, at man sgu bare ikke kan drikke for ellers dør man. Grotesk men sandt.

Knus til alle

Diana
Conny
04 May, 2006 12:58
Hej Diana.
Antabus har aldrig hjulpet mig, selv om jeg fik det i perioder igennem 10 år. For mig var det en kemisk spændetrøje, som fratog mig muligheden for at drikke, men fratog mig ikke trangen til at drikke. Det var også min families "sutteklud" For når jeg tog antabus, ja så regnede de med at jeg ikke drak mere. Men det var ikke virklighede. Jeg snød for at komme til at drikke.
Jeg har været i behandling på Udbyhus i 2003 og har været ædru og medicinfri lige siden. Så det kan jeg varmt anbefale dig, at gøre.
Kærligst Conny Deres nr. 64 42 19 64
04 May, 2006 14:16
Hej Conny

Tak for dit svar og henvisning til Udbyhus.

Men jeg prøver at starte med antabus, måske er jeg heldig, at det hjælper mig. Men jeg ved godt at det ikke tager trangen, men det tvinger i hvert fald en til ikke at drikke. Det er vigtigt for mig lige nu. Derudover skal jeg i noget samtalebehandling hos VASU, så jeg udover antabus også får noget rådgivning.

Flot at du har klaret dig fri af alkoholens lænker, og fortsat held og lykke på din vej.

Mange hilsner Diana
Duddie_
04 May, 2006 17:17
Tillykke med dit valg Diana, det er godt gået.
Jeg klapper af dig, stort kram til dig fra Duddie

Musser
04 May, 2006 19:19
Kære Diana,
Jeg vil ganske kort fortælle dig om mine erfaringer med Antabus:
Da jeg i 2002 blev endda rigtig syg, forsøgte jeg forinden at dulme/flygte fra min sindslidelse vha. alkohol. Det blev værre og værre for mig.
Sluttelig blev jeg indlagt på psykiatrisk hospital, hvor jeg opholdt mig i 3 mdr. Under indlæggelsen skulle (ja, jeg SKULLE) tage Antabus.
Imidlertid blev det konstateret, at jeg var allergisk overfor Antabus. Jeg kom til at ligne en Dalmatiner - blot ikke sort/hvid med rød/hvid over hele kroppen. Jeg fik kløende udslæt universelt og kraftig hovedpine. Lægerne seponerede derfor Antabus og konkluderede, at jeg ikke kunne tåle de kemikalier, som Antabus indeholder!
MEN Diana, det hører til sjældenhederne, absolut, at nogen reagerer, som jeg gjorde.
Lad dig ikke forskrække af mit eksempel.
Såfremt du ønsker en form for stopklods (Antabus), så prøv det!
Kærligst Musser
04 May, 2006 19:27
Kære Musser

Tak for dit svar. Jeg håber selvfølgelig ikke på, at jeg ikke kan tåle antabus. Men nu må vi se, jeg starter med dem på lørdag, og så må tiden vise om jeg kan eller ikke kan tåle dem.

Men det må da have været en sej kamp for dig, Musser, at blive alkoholfri? Her tænker jeg især på at du ikke har kunnet få noget som tvang dig til tørlæggelse.

Men du fik måske noget andet så?

Kærlig hilsen

Diana
04 May, 2006 19:31
hej diana
jeg har ligesom musser ikke brugt antabus jeg gjorde det bare ikke fordi jeg ikke kunne tåle det.det kan sagtens lade sig gøre og komme et alkohol relateret problem kvit uden antabus.men jeg vil klart anbefale dig at tage antabus og prøv og gør det som var det en vitaminpille.der er rigtig mange mennesker der har fået stor hjælp i antabus jeg håber også for dig at det vil lykkes dig at komme dina alkohol problemer til livt
de bedste hilsner
frederik
04 May, 2006 20:31
Hej Frederik

Tak for dit svar. Det er flot gået, at du er kommet ud af dit misbrug uden antabus. Det kræver en kæmpe rygrad og vilje, som jeg åbenbart ikke har:-(

Jeg har forsøgt nu gennem måneder at klare det uden, men desværre med hyppige tilbagefald. Jeg erkender derfor nu, at jeg må prøve med mere skrappe midler dog med støtte og rådgivning samtidigt fra VASU.

Mvh. Diana
04 May, 2006 21:28
hej diana
jeg vil lige sige her at det har ikke noget med rygrad og gøre at komme et alkoholrelateret problem kvit smiler.det vigtiste tror jeg er at du bevare lysten og energien til at gøre noget ved det.men tak for de pæne ord.min erfaring er at det er også vigtigt at du finder din helt egen måde at løse det på.og jeg tror også at du en dag står glad og smilende og tænker det var en hård kamp mens det stod på men det var det værd.sådan har jeg det.
de bedste hilsner
frederik
Musser
04 May, 2006 21:45
Kære Diana,
Nej Diana, jeg har ikke skrevet, at jeg er alkoholfri. Naturligvis håber jeg!
Jeg har været ædru siden 6. april, men drak forleden aften et glas hvidvin.
Jeg håber, jeg bliver istand til at modstå fristelserne, som unægtelig til stadighed popper op i forbindelse med diverse "festlige" lejligheder.
Håber det bedste for dig.
Kærligst Musser
04 May, 2006 22:46
Hej igen Musser

Jeg ved fra mig selv, at det ikke er nemt uden hjælpemidler, og så kan du endda ikke tåle antabus. Men får du noget rådgivning nogen steder fra? Jeg tror ihvertfald at du skal prøve på noget, da det er urimelig svært at holde sig, når man overhovedet ingen hjælp får.

Held og lykke

Diana
Rene Engholm Hjort Madsen
Antabus og Alkohol
02 Oct, 2014 15:49
Hej jeg er på vej ud af antabussen har ikke taget det i 3 dage hvorfor kan jeg finde ud af om det er i kroppen endnu uden at drikke
JørnL
Re: Antabus og Alkohol
02 Oct, 2014 16:20
Hvorfor skal du partout vide det? For mig er det vel nærmest et overflødigt og hypotetisk spørgsmål.

Du har vel taget antabus af én bestemt årsag: nemlig at du ikke skulle drikke !!!!!

v.h. JørnL
Andersr
Re: Antabus og Alkohol
02 Oct, 2014 17:11
Hvorfor skal nogen partout spørge om noget der for mig er nærmest hypotetisk og overflødigt .hvad ligner det at forstyrre med spørgsmål som det ikke passer mig at svare på! Ærlig talt .........shame on you
Beklager, kun registrerede brugere må sende emner i dette forum.

Klik her for at logge ind