Velkommen! Log ind Lav ny profil

Hallo, godmorgen, hvordan går det?

Indsendt af efeu
Det er titlen på en dansk melodi tilbage fra først i firserne. Kan ikke huske, om det var med Kjeld Heick og Donkeys?

Bortset fra det, ja så har jeg plukket solbær til morgen. De er ved at være modne nu og de dufter så herligt.

I "gamle" dage lavede vi solbærsnaps, og forøvrigt mange andre forskellig snapse med frugt, forskellige krydderurter osv. på vodka.

Den tid er heldigvis forbi nu. Måske blev grundlaget for alkoholisme lagt dengangyawning smiley) (god undskyldning). Det var jo så nemt for mig bare lige at nappe en lille èn. Især solbærsnapsen var rigtig god!!

Nå, den portion bær, jeg har plukket til morgen, skal der nu kun laves syltetøj af. Jeg har jo tiden - selvom det er lunt i vejretyawning smiley). Dog tager det ikke så lang tid at ribbe en portion solbær, koge dem op med syltesukker og vupti - så er den færdig.

Prøv at "smage" på en gang hakkebøf med nye kartofler og brunede løg - dertil en god klat solbærsyltetøj - for ikke at glemme den fedende brune sovs (incl. "sukret" solbær).

Nå - bare lige et forslag til dagens middag. Hav en rigtig god dag allesammen. Kh Efeu
Re: Hallo, godmorgen, hvordan går det?
18 Jul, 2006 18:02
Kære Efeu,

Er trist, men har IKKE drukket!

Jeg vil fortælle dig om én af de mange dumheder, jeg foretog mig, dengang jeg var ganske ung:

Min daværende mand kom fra en rigtig god "indremissionsk" familie, hvor kæft, trit og retning var et must. Det vil blive alt for hårdt at beskrive, hvordan forholdene dengang var.

Nok om det Efeu, men min daværende svigermor plukkede bær, høstede nødder, lavede alle mulige lækre tilbehør til vinterens retter.

SÅ var det, at JEG fik en lys idé?
Hvorfor dog stå med r... i vejret?

Tror nok, du kan gætte det?

Jeg klippede alle grene af solbærbuske, ribsbuske osv. og sad i ro og mag på en stol og fik rigtig mange bær i fryseren!

Derefter startede jeg plæneklipperen og barberede jordbærrene!

Tror ikke, det er nødvendigt at fortælle om min daværende mands reaktion vel?

Lidt at grine af SKAL der være ikke sandt?

Håber at høre fra dig Efeu!

Kærligst Musser
mogens
Re: Hallo, godmorgen, hvordan går det?
03 Nov, 2017 18:01
tror det er bjørn og okay
Beklager, kun registrerede brugere må sende emner i dette forum.

Klik her for at logge ind