Velkommen! Log ind Lav ny profil

Tuba!

Indsendt af tænkeren.2
tænkeren.2
Tuba!
24 May, 2011 2:29
Hvorfor har ingen ingennem disse mange år fortalt mig om TUBA?

Nu er vi inde på noget af det rigtige...

Blot til andre børn af alkoholikere: Besøg lige tuba.dk, der er gode ting winking smiley
Den bekymrede kvinde
Re: Tuba!
24 May, 2011 2:47
Jeg håber for dem at de ikke har et debatforum...
tænkeren.2
24 May, 2011 8:54
De har en brevkasse winking smiley
?
24 May, 2011 22:40
Håber så ikke kassens sprække er alt for bred, for ellers bliver endnu en god sag overdynget med ligegyldigt ævl om problemer der ikke findes.

Nå nej nu er jeg ikke "rummelig". Kan godt være, men nu er en side som hope.dk som jeg opfatter det ikke for tænkeren og tænkeren alene. Det, der er kastet efter at hjælpe tænkeren er mangemangemange gode råd igennem mange år, men resultatet er en stadig mere ivrig strøm af beklagelser, negativitet og pessimisme fra tænkeren.

Enten er tænkeren som nogen antyder blot ude på noget gratis underholdning og sjov, eller også er han alvorligt socialt handicappet.

Hvis det første er sandt, skal han bare skride ad helvede til.

Hvis det andet er sandt, viser mange års erfaring, at vi ikke hjælper ham hvad vi så end vælger at skrive. Om det er kritik, opmuntrende klap på skulderen eller decideret tilsvining, så er svaret bare endnu en lang usammenhængende liste af beklagelser.

Den eneste form tilkendegivelse fra dig tænkeren er:

Jo det er jo sådan set rigtigt nok, som svar til dem der stryger dig lidt med hårene. Det er jo en ganske gratis sætning, men det mangler bare, at du rent faktisk GØR noget - Og her tænker jeg ikke på at oprette endnu et indlæg, som du alligevel ikke har tænkt dig at tænke mere over.
tænkeren.2
25 May, 2011 3:29
Øhhh...

Jeg bruger sådan set hele min dag på at bekæmpe både afhængihed af alkohol og smøger.

Det er altså ikke fordi jeg ikke GØR noget. Jeg gør alt hvad der overhovedet står i min magt!
Sorgen
25 May, 2011 8:11
Måske ville det lette lidt på folks vurdering af dig, hvis du så også indimellem indviede os i disse fremskridt.....
?
25 May, 2011 21:02
Ok fair nok tænkeren.

Hvad er det du GØR?

Jeg syntes ikke at kunne læse ret meget i det du skriver om dine kampe i forhold til alkohol.

De fleste af dine indlæg(bortset fra dem der ikke handler om noget), handler om skyld. Og sjovt nok er det altid andres skyld.....Komune, hospitaler, DSB, Læger(generelt), behandlings hjem, politiet, ex kæreste, tandlæger, regeringen, ex kærestes familie og Det forfejlede Danmark - Og så er alle vist på fordelings listen over dem, der vil dig ondt og ikke forstår.

Har du slet ingen fejl? Hvis svaret er nej, så ER det jo samfundets skyld og så kan du alligevel ikke gøre noget, da du er klart i undertal ;-)
tænkeren.2
26 May, 2011 18:44
Jo gu har jeg da fejl, det tror jeg vi alle har.

Jeg har fx problemer med dårlige tænder, som skyldtes politiets lyst til vold, men jeg har måske på andre tænder været for sløv med tandbørsten.

Det jeg egenligt anfægter mest er at når først man HAR været uheldig - eller kommet ud for en ulykke, at hjælpen nærmest kræver større indsats end en jumbojet at få adgang til.

Eksempelvis at man skal helt til KBH for at få den rette tandlægehjælp, at man venter 3 uger på hospitalet på en undersøgelse som tager maks 10 minutter, at socialpsykiatrien er nærmest ikke-eksiterende, selvom det påstås, at min egen læge slet ikke fatter alvoren af problemerne, og har i al fald ikke andre løsnings-forslag end SSRI-præparater, som vidst har nogle ret uheldige bivirkninger.

Som du nok kan regne ud er det et kæmpe "kosmos" af forskellige faktorer som gør jeg er hvor jeg er. Mange af dem er jeg selv skyld i. Rygning og alkohol er fx ikke smart, men når man først er "fanget" af enten alkohol eller smøger, eller det der er værre, så er det hulens svært at komme ud igen, og det hjælper altså ikke at straffe mig økonomisk - tværtimod.

Lige nu "gemmer" jeg mig så herhjemme - jeg går maksimalt ud for at tjekke postkassen for evt indhold.

Kigger konstant ud af vinduet i frygt for at en politibil dukker op.

Og hvis de gør det må jeg jo enten gemme mig eller kapitulere, og få en gratis tur med dem.

I går knaldede jeg ved et uheld hovedet/næsen ind i en væg, så næsen har blødt ud over det hele i 2 dage ;/

Så jo jeg har vel på et eller andet plan en stor del af skylden i at jeg er hvor jeg er, men der er satme heller ikke ret mange instanser som forsøger at gøre det lettere at komme "op igen"...

Jo, der er nok at tage fat på winking smiley

Ej så ikke hele tiden, men hver gang jeg pudser næse eller nyser så springer det op igen.

Sur røv, det går forhåbenligt over. Men det betyder at min fysioterapi som jeg ellers skulle til imorgen er aflyst. Vil sgu ikke risikere at sidde der bland en masse gamle mennesker og pludseligt bløde ud over det hele winking smiley
Sorgen
27 May, 2011 0:56
Men stadig...

"Hvad er det du GØR?"
tænkeren.2
27 May, 2011 2:14
Opsøger tonsvis af læger, misbrugskonsulenter, tandlæger, sygehuse, 112, politiet, og alle mulige andre som kunne tænkes at kunne hjælpe i en eller anden form.

Jeg har snart været overalt på sjælland og fyn, lige bortset fra Svendborg-området og nordsjælland.

samtidigt forsøger jeg "inspireret" af "luksusfælden" at få styr på økonomien, så jeg kan leve uden at mangle de vigtigste ting, fx lys i lamperne og strøm til mobilen og min PC winking smiley

Dertil forsøger jeg at støtte min datter så meget som overhovedet muligt, for hun skal ikke gå rundt og mangle en skoletaske eller tøj på kroppen. Det er moren desværre god til at udnytte.

Det har mine forældre desværre ikke helt "fanget" for de sender hende kontanter til hendes fødselsdag i stedet for fx et gavekort til en legetøjs-butik eller lign, det giver da en chance for at pengene ikke går til morens ubetalte regninger, men faktisk til en eller anden dims til barnet...

Derfor blev jeg - nej ikke gal men noget der ligner, da jeg fandt ud af at mine forældre i marts havde sendt hende 200 kr i kontanter. Altså til min DATTER, IKKE til moren, men de havnede i morens budget og min datter fik således ingen glæde af dem - hendes mobiltelefon skulle betales... ;/

Og hun er altså efterhånden så gammel at hun godt forstår betydningen af penge, men naturligvis ikke kan tjene nogen selv andet end hvad hun får foræret, ved fødselsdage og lign.

Jeg må sgu indrømme at jeg har det aldeles rædselsfuldt med de betingelser hun nu er tvunget til at vokse op under. Men der er intet jeg kan gøre ved det.

Uden forældremyndighed og den "magt" som følger med, har jeg jo intet at skulle have sagt udover det som moren frivilligt giver mig lov til.

Jeg ved bare at der bruges alt for mange penge på noget de ikke burde blive brugt til, men kan intet gøre for at stoppe det ;/

Selv ikke benægtelse af girokortet til børnepenge forhindrer dem i at få pengene - kommunen ligger ud, og jeg får gæld...
Sorgen
27 May, 2011 13:58
Jeg ønsker for dig at du får styr på dit eget liv, sådan at du kan have din datter hos dig i overensstemmelse med de gældende samværs-regler.

Så vil du også have større indflydelse på hendes liv, og være fri for at det udelukkende afhænger af moderen.
tabu
23 Jan, 2018 10:24
Jeg kan desværre fortælle, at tuba ikke er deres opgave kompetent. hold jer lang væk fra dem, da de kun vil give jer skyld og skam - nøjagtig som en alkoholisk forældre vil give
Beklager, kun registrerede brugere må sende emner i dette forum.

Klik her for at logge ind