Velkommen! Log ind Lav ny profil

Naltrexon

Indsendt af Dorthe1
Naltrexon
06 Nov, 2012 18:34
jeg har ifm mine blodpropper,- tilknyttet en "hjemmehosser" som besøger mig en gang om ugen.
Hun har været her idag og kunne fortælle, at hun igår,- havde været til konference i århus.
Konferancen var om alkohol og psykiatri.

En overlæge fra Hvidovre hospital,- Ulrik Becker,- fortale, at der var kommet en ny pille på markedet,- en pille som er bedre end campral og den hedder "Naltrexon"
Den skulle kunne tage både abstinenser og trangen til at drikke.

Da overlægen spurgte, hvor mange i salen, der kendte til campral,- var der kun en treidedel, der rakte hånden op og da han spurgte det samme om Naltrexon, var der ingen der vidste noget...tankevækkende.

De piller er en dyr affære,- har googlet dem og 28 piller koster 728,00kr. Der skal tages en pille om dagen.

Hvor ville jeg dog gerne have været med...Noller havde også været forbi, for at fortælle sin historie..

Jeg vil kontakte min misbrugskonsulent og hører, hvad hun ved om den her pille,- tænk hvis den virkelig hjælper...

Havde god hjælp af campral den første tid,- ca ½ år, men alligevel tog jeg så det tilbagefald i oktober.
Er villig til snart hvadsomhelst også at prøve den pille.
Sorgen
Re: Naltrexon
06 Nov, 2012 20:20
Der står det er i substitution med Adepend.
- de har været nævnt herinde i hvert fald, så det navn er måske lidt mere udbredt, skal ikke kunne sige det.

Og ja det er underligt at de fleste kun får tilbudt antabus og "lykkepiller", når der rent faktisk findes piller der skulle kunne nedsætte trangen.
07 Nov, 2012 8:30
Hejsa var du i Campral behandling da du tog dit tilbagefald,eller var du stoppet med campral inden.
07 Nov, 2012 15:44
Hej dig fra Hammel :-)

Jeg var i campralbehandling, da jeg påbegyndte mit tilbagefald..

Nu har jeg talt med misbrugskonsulenten idag og eftersom jeg får dolol tabletter for den ryg jeg brækkede 3 steder i 2009, så kan de nye piller ikke komme på tale for mig, det er noget med, at de rammer de samme reseptore i hjernen og det ene middel, vil forsøge at opveje virkningen af det andet :-(( ærgeligt...

Og på den anden side tænker jeg også, at det vigtigste er, at blive ædru oven i hovedet og finde en måde jeg kan tackle de bump jeg møder på min vej,- der er kun en vej og det er the hard way! Jeg har kunne gøre det i næsten 4 år, så kan jeg også forsøge engang til. Det det handler om for mig, det er ikke at gi' op..
Dorthe
Beklager, kun registrerede brugere må sende emner i dette forum.

Klik her for at logge ind