Velkommen! Log ind Lav ny profil

Hvordan kommer man ud af sin ensomhed

Indsendt af Morgenfrue
Hvordan kommer man ud af sin ensomhed
08 Jul, 2017 21:37
Hej
Mon der er nogen der kan nikke genkendende til følelsen af ensomhed, selvom han lever
i et ægteskab med sin mand, der er alkoholafhængig. Jeg må jo også erkende at jeg har levet med hans misbrug i så mange år, så jeg har bare accepteret det, selvom det gjorde, og stadig gør ondt på mig.
Men i dag, kan jeg se at jeg har isoleret mig fra andre mennesker på grund af hans misbrug, jeg har ikke haft lyst til at lukke nye mennesker ind i mit liv, fordi jeg var flov over min mands dårlige opførsel, når han var værst. Han kan være meget negativ, og rakke alt og alle ned, genere andre personer, hvis det lige stikker ham, og sidde og gentage sig selv flere gange, under hans enetaler.
Jeg er ved at være temmelig træt af det, og vil høre om der er nogle lidelsesfæller derude der kender situationerne ?
Sannelise
Re: Hvordan kommer man ud af sin ensomhed
15 Aug, 2017 7:33
Svar til "ensom"
Jeg kender og kender alligevel ikke helt din situation.
Jeg har i 17 år været gift med en storforbruger af alkohol, han udviklede afhængighedssyndrom for 4 år siden.
Jeg drikker selv for meget og vi havde derfor også noget tilfælles.
Mit drikkemønster er klart anderledes, men jeg er opmærksom på mit drikkemønster.
Han blev fritstillet fra job for 4 år siden (alkohol) og har siden været syg af hans livstil, eller rettere af hans misbrug.
Jeg har været fortvivlet, ked, vred, desperat, afmægtig og m.m. i de år han drak alt for meget.
Det er en længere historie, men det var slemt.
Jeg var meget ensom, og det var ikke muligt at have gæster i vores hjem. Alle familiesammenkomster deltog jeg i alene.
Hans familie er ikke-eksisterende.

I dag har er han ædru alkoholiker, huset er solgt, byttet ud med lejelejlighed og kolonihave.
Jeg arbejder stadig fuld tid.

Forskellen er nok at jeg altid har haft mit eget frirum.
Familie, kollegaer og fritidsinteresse. Fitness der er afløst af yoga.
Derigennem adskiller jeg hoved og krop, mine mentale følelser får jeg afløb fra ved at bruge kroppen.
Jeg er medlem af en gruppe på facebook "Pårørende til alkoholikere" og den gruppe har hjulpet mig meget .
Der er altid nogen på, også mit om natten smiling smiley
Du er velkommen til at bruge mig,
Beklager, kun registrerede brugere må sende emner i dette forum.

Klik her for at logge ind