Velkommen! Log ind Lav ny profil

5 min tale hver hvordan var det nu det var ?

Indsendt af Hanne Nielsen
Hanne Nielsen
5 min tale hver hvordan var det nu det var ?
14 May, 2016 21:26
Hej
Min mand har været ædru nu er snart 8 år, for tiden render vi ind i det ene gamle problem efter det andet og vi opdager det først når det har stået på en tid, hvilket er ekstremt træls
Her til aften kom jeg igen i tanke om den øvelse hvor hver part får 5 min som han eller hun har til frit og uden den anden kommentere det, at udtrykke hvordan dagen og dens indtryk har været så der ikke ophober sig noget, vi kom aldrig i gang med at bruge den da han kom hjem dengang, men nu tror jeg den kan bruges smiling smiley
Er der noget jeg glemmer ?????

Fortsat rigtig god aften til jer alle
Hanne
Re: 5 min tale hver hvordan var det nu det var ?
21 May, 2016 9:18
Kunne være en god idé - og jeg tror også bare generelt.

Bare svært det med at lytte, ikke kommentere eller tage stilling.

Vi, konen og jeg, brugte noget lignende i starten, men det er røget væk nu.

Vi var jo til familie terapi i starten, der kom ting frem som blev sagt på en måde og opfattet på en anden, + alt det som man i dagligdagen bare accepterer uden at den anden ved det generer en.

Skal i haven i dag, og har taget min T shirt på fra Tønder Festivalen 2000. Der kom følgende kommentar:
- 2000 hvor mange år er det siden
- godt du passer på dit tøj
- rart at se dig i noget jeg kander i forvejen

Tror det betyder, smid dog for fanden det gamle lort ud, jeg hader at se dig i det (også lige det jeg mangler - det gør mig trist, du ser så laset ud og det minder mig om min alder og hvad vi gjorde som yngre) - men kan kun gætte.

Og Google translate virker ikke her.

/ Bjarnesmiling bouncing smiley

/ Bjarne
12 Jun, 2016 18:50
Åhr Bjarne....tak for et godt grin...
Google translate virker ikke her...nej, men du har sikkert ret i, at din kone tænker sådan.

Det med 5 min taletid til hver, uden afbrydelser, er en rigtig god ide..at man forventnings afstemmer med hinanden...

Fortsat god søndag...Dorthe1
Pol
24 Jan, 2017 0:50
Hej den var god Bjarne
Herhjemme har vi også fem min taletid , men det i munden på hinanden
Beklager, kun registrerede brugere må sende emner i dette forum.

Klik her for at logge ind