Velkommen! Log ind Lav ny profil

Lykkedes det at forblive i jeres forhold?

Lykkedes det at forblive i jeres forhold?
31 Jan, 2017 15:51
Kære partner til en ædru alkoholiker eller omvendt

Er der nogle herinde for hvem det er lykkedes for?
Jeg satte et ultimatum efter vi havde kendt hinanden efter et år. Nu står her et år efter og jeg syntes på mange måder at der er flere udfordringer end før.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle herinde for hvem det er lykkedes for. Hvad gjorde i. Krævede det en tredje part.

Er det dømt til at fejle? Vi har ingen familie sammen. Vi bor ikke sammen og vi har som sagt kun kendt hinanden i to år. (Han har været i behandling og er i gang med efterbehandlingen. Har haft et tilbagefald).

Kærlig hilsen en kvinder der elsker en alkoholiker.
Re: Lykkedes det at forblive i jeres forhold?
01 Feb, 2017 13:40
Der er nu en del par det lykkedes for, jeg er f.x èn af dem. I mange andre tilfælde vil en partners alkoholisme aldrig give problemer.

I mit tilfælde er det KUN lykkedes (for nu at blive i dit ord) fordi jeg har brugt tid og energi på, at sætte mig ind i, hvad alkoholisme er for en reel størrelse, det er vigtigt at du får viden om, f.x, at alkoholiker er man på livstid og man er enten aktiv eller inaktiv. Alkoholisme kan ikke helbredes og er heller ikke en tilstand man vokser sig fra - èn gang alkoholiker, altid alkoholiker..

Du kan intet andet gøre, end at træde et skridt til siden og bruge din energi til at tænke og handle for dig selv, du vil for altid leve med risikoen for tilbagefald uànset længden af ædruelighed, èn genstand og løbet er kørt (for denne gang) - det er altid alkoholikerens ansvar, vedblivende, at arbejde på sin egen ædruelighed.

Det er godt du har sat et ultimatum, og det er godt han har været lydhør med en enkelt smutter, mindre godt er det, at dit ultimatum så alligevel ikke stod ved magt, et ultimatum (rådes det i behandlerkredse) skal KUN gives hvis man SELV er parat til at føre det ud i livet - lynhurtigt kan du risikere at det ender med flere smuttere, nu det var så nemt at få tilgivelse for det første. ultimatum.

Vær opmærksom på urimelig vrede og vend det ikke mod dig selv - urimelig vrede KAN være tegn på begyndende tilbagefald, det er jo smart kan han vende en given situation på hovedet, sådan at du bliver skyld i hans eventuelle tilbagefald - ignorèr hans urimelige vrede og mærk indefter hvad den vrede gør ved DIG - muligvis vil du have god gavn af, at sætte dig ind i begrebet medafhængighed, en skadelig adfærd en pårørende nemt kan rammes af - sådan at man sniger sig langs panelerne og er SÅ meget manipuleret rundt, at man dårlig tør trække vejret, af angst for at udløse druk og vrede.

Du skal passe på dig selv, og det bedste er at du læser hvad du kan om alkoholisme og medafhængighed - alting kan googles og der ligger ret meget også her på Hope.

Også alkoholrådgivningen (se den øverste sorte bjælke) kan evt. bruges - dèr sidder de professionelle alkohol og pårørendeeksperter klar til også at hjælpe.

Pas på dig og tag ansvar selv, det er så vigtigt.

VH Ingrid
01 Feb, 2017 22:24
Kære trådstarter

Jeg er meget enig med Ingrid, som jeg også har udvekslet en del erfaringer med gennem årene.

Ligeledes har jeg udvekslet synspunkter og erfaringer med debattører 'Kirsebær', og da jeg er af den opfattelse at gamle indlæg her på Hope er noget af en guldgrube, tror jeg at du med fordel kan starte med at læse herfra

[www.hope.dk]

og videre frem i debatten. Gamle indlæg er til brug for alle, så der frit slag.

Jeg ser det fra alkoholikerens side/erfaringer, mens Kirsebær og Ingrid ser det mest fra partnerens/den medafhængiges.

v.h. JørnL
Hej igen

Undrer mig lidt over nogle ting i dine indlæg og vælger så at spørge. Du kan svare, hvis det giver mening :-)
Du skriver, at din kæreste er gået i behandling på et privat behandlingssted som en konsekvens af et ultimatum fra din side. Hvor er du henne i det behandlingsforløb?
Det sted du nævner, har fine tilbud til pårørende; hvorfor er du ikke inddraget?
Er det dig eller din kæreste, der har valgt at holde dig "uden for" hans behandling? Med andre ord: ønsker du ikke at være pårørende eller er det ham, der lidt barsk sagt ikke opfatter dig som så meget pårørende, at du skal inddrages?
Hvis han ellers passer sin tilbagefaldsbehandling, vil han jo her også skulle tale om fx sine krav til din adfærd, hans egne reaktioner og nægten dig kontakt via telefon.
Dette kræver selvfølgelig at han er gået i behandling med åbent sind og et ønske om hjælp.
Selv ved jeg, at da jeg blev ædru var det for mig ikke muligt at være i et forhold.
Jeg havde rigeligt at gøre med at lære mig selv at kende som ædru, at erkende de konsekvenser mit misbrug havde medført og var nødt til i en periode at være "selvoptaget".
Måske er det anderledes for andre :-)
Uanset hvad, så skal du passe på dig selv, fastholde rimelige grænser og ikke gå med hans manipulationer.
Hilsener
HF
Søde du

Hvor er det dog besynderligt, at der fra din mailadresse blev skrevet lange indlæg fra en alkoholiker, der til sidst tårevædet fandt AA's Store Bog ved sit natbord. Noget hendes højt elskede mand havde udvirket; fordi han forstod og elskede hende og helt ud af det blå forstod og havde fundet AAlekture.
Derefter optrådte vedkommende i månedsvis ikke på Hope. hvordan mon det gik med hendes nyvundne ædruelighed?
Nu optræder den samme mailadresse; denne gang som pårørende. Som ak...begæres og elskes voldsomt af en alkoholiker.
Æh..søde du?
Enten er du et ungt menneske, der finder sjov ved at udnytte en ellers seriøs side. Alternativt er du ret alvorligt syg.
Fun is over..skam dig!
08 Feb, 2017 12:09
HF.

Underligt at DU kan finde en mailadresse på en debattør her på Hope der har valgt at skjule den for andre, og yderligere har brugt tid på, at sammenligne en skjult mailadresse med andres.

Hvordan gør du? Det er nok relevant for en del Hopebrugere at vide, at det for nogen er så let at bryde anonymiteten og skjulte mailadresser.

Besynderlig påstand og udhængning af en anonym pårørende. Og bekymrende at ens anonymitet ikke er så anonym endda, Hope må på banen omkring anonymitet og jeg skal gerne være den første der klager - bekymrende at Hope opfordrer til ALDRIG at give sin mailadresse ud, mens en debattør så nemt kan finde den OG andres, siden du har sammenlignet èn skjult adresse med en del andre skjulte adresser.

Besynderlig og grim påstand om en pårørende.
08 Feb, 2017 12:40
Jeg kan heller ikke se nogle mailadresser overhovedet.

Syge beskyldninger...

(Og temmelig kritisk, hvis man ikke er anonym herinde). eye popping smiley
09 Feb, 2017 11:18
Til Pårørendebekymret.

Jeg har fået mail fra Hope - som svar på mit spørgsmål om, om det er muligt for andre at opstøve skjulte mailadresser her på Hope - Hope svarer at det naturligvis IKKE lader sig gøre, kun hvis man selv oplyser/ikke vælger at ens mailadresse skal være skjult kan det lade sig gøre. Din mailadresse ER skjult, hvilken enhver selv kan se, trykker de på dit brugernavn.

Hvorfor du skulle have sådan èn over næsen er ufattelig grimt og modbydeligt - men det er desværre sommetider hvad der sker her på Hope, hvor vores historier kan være så ens, at det er nemt nok for (nogle) alkoholikere, at de kan spejle sig i pårørendes historier - og have svært ved at holde deres spejling/vrede for og hos sig selv.

Synd og ærgeligt, at du som ny, og efter kun få indlæg skulle opleve dèt - og jeg håber du ikke mister modet til fortsat at bruge Hope - de allerfleste her, uanset status, er søde og fair nok i debatterne her på fælles.

Alternativt er der pårørendesiden og så Brevkassen/Alkoholrådgivningen der kan bruges.

Pas på dig, det er så vigtigt.

Vh Ingrid
Hej Ingrid

Faktum er, at Hopes side i administratormode, ligger frit tilgengængelig på nettet. For enhver der er almindelig PCkyndig. Og nej, man behøver end ikke hacke og derved begå ulovligheder. Sådan er det og sådan har det været i årevis!
10 Feb, 2017 11:19
HF.

Jeg har modtaget på mail, Hopes garanti for at når debattører vælger en skjult mailadresse SÅ er den skjult. For mig at se, så er du fuld af løgn - muligvis alkoholisk løgn. Besynderlig sammernligningsadfærd og modbydelig adfærd over for en pårørende på Hope - sådan helt ud af det blå.

Skal du stå til troende så burde du jo have lagt dit indlæg på afhængigsiden og dèr have lagt din udhængning af (og til den) alkoholiker som så pludselig er pårørende - har du jo fundet ud af nu, via din sære sammenligningshobby.

Forøvrigt er der intet forbudt ved flere alias, hvis man forstår at skille rollerne ad.

Klamt med din udhængning af en pårørendedebattør og klamt med din udhængning af Hope som et ikke anonymt forum for de PC kyndige forståes.
11 Feb, 2017 8:10
Hejsa

da jeg startede med at stoppe var konen delvis involveret, men jeg ved ikke hvor meget hun var på nettet vedr. sagen.

Hun var med på misbrugscenteret en enkelt gang, der hvor deres løsning var antabus og lykke piller, hold da op hvor hun tændte af, ikke bare udskifte det ene med det andet. Og godt hun var der så kunne hun se hvor lidt dette rykkede for mig.

Jeg prøvede at spørge om hun ikke ville med til åbne møder i AA eller alanon, men det har hun aldrig følt for og udtrykket medafhængig hader hun.

Men gennem misbrugscenteret fik vi nogle timer i familie terapi, dette tror jeg fik åbnet hendes øjne for hvordan jeg egentlig havde det som alkoholiker. Totalt ikke til at forstå for en pårørende. Vi havde hjemme opgaver til hver gang, det var ikke det jeg kunne lokke hende til at bruge mest tid på - ende var der jo intet galt med, men vi kom ind på meget - lad os sige det sådan.

Jeg elsker dette eksempel, jeg skal lade være med at lade mig gå på og drikke grundt den måde hun er på, og det hun går, men jeg skal hele tiden lige rette et par ting på mig selv. Og der var masser af eksempler. Uhadadada - nu har jeg offer rollen. Men der var nu meget hun ikke gjorde for hun vidste jeg ikke brød mig om det.

Men noget har hun brugt nettet, fandt en terapeut som jeg besøgte nogen gange, det rykkede. Passede lige til mig der hvor jeg var dengang.

I starten snakkede vi meget om det men efter lidt tid blev hun træt af det, og ville gerne videre. Engang jeg en lørdag kom hjem fra et eller andet og ville til AA møde, havde hun snakket medungerne om at vi skulle et eller andet. Jeg protesterede og så kom den fede bemærkning: Sig mig er det ikke stadig alkoholen der styrer dit liv - hvis vi stadig ikke kan noget sammen grundet AA møderne. Den tog jeg til mig, også fordi jeg undgik bl.a. koncerter.

Så for at svare, så er vi stadig sammen

/ Bjarne
26 Feb, 2017 14:58
Hej
Godt beskrevet Bjarne.
Så kom tråden på ret spor igenthumbs up.
Vedr. Snakken om sikker ved jeg intet om, men må tro på at persondata loven er overholdt.
Min dejlige kone har ikke deltaget i møder m.m. Men har støttet mig i dagligdagen til fester m.m., og ja vi er stadig sammen
MOCCA
Beklager, kun registrerede brugere må sende emner i dette forum.

Klik her for at logge ind